Storform

Konflikthåndtering

Konflikter er i seg selv ikke farlig. Alt handler om hvordan det blir håndtert.

Konflikter på arbeidsplassen kan føre til mistrivsel, ineffektivitet og dårlig omdømme. En konflikt som får vokse og gro, kan bli en bremsekloss og energityv for hele organisasjonen. Konflikter kan være utfordrende å håndtere, men den dårligste tilnærmingen er å ikke gjøre noe.

Konflikter har tradisjonelt blitt betraktet som dysfunksjonelt og tegn på at noe er galt i egen organisasjon. Dette synet er i dag avleggs. Konflikter er en helt naturlig og nødvendig del av alle organisasjoner hvor mennesker samhandler. Det handler om hvordan du som leder håndterer konflikter og hvordan sikre at konflikter forblir på et lavere stadium i «konflikttrappa».

Storform har lang erfaring med å hjelpe virksomheter ut av konfliktsituasjoner samt gi nødvendig støtte til forebygging og skolering.

Om det er påstand om mobbing eller trakassering, så utløser det lovpålagte tiltak fra arbeidsgiver. Storform har sertifiserte faktaundersøkere som gjennomfører Faktaundersøkelser for å hjelpe arbeidsgivere til riktig håndtering. Faktaundersøkelsens oppgaver er å bringe på det rene om det foreligger brudd på arbeidsmiljøloven eller ikke. 

Scroll down